بهترین سایت کارآموزی و پروژه

سایت دانلود کارآموزی و پروژه و پایان نامه در تمامی مقاطع تحصیلی

۵۵ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پروژه بررسی انواع مغالطه در مناظرات امام رضا (ع) با سران ادیان

تعداد صفحات:33

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول - مقدمات

تاریخچه مغالطه

معنای مغالطه

لغوی

اصطلاحی

سبب تحقق مغالطه چیست؟

اهداف مغالطه

گاهی هدف مغالط صحیح است

گاهی هدف مغالط فاسد است

فواید مغالطه

مواد و موضوع مغالطه

اجزای مغالطه

فصل دوم - اجزاء ذاتیه صنعت مغالطه(عمود)

مغالطات لفظی

مغالطه به اشتراک اسم

مغالطه در هیئت ذاتیه‌ لفظ

مغالطه در اعراب و اعجام

مغالطه ممارات

مغالطه ترکیب مفصل

مغالطه تفصیل مرکب

مغالطات معنوی

ایهام انعکاس

اخذ ما بالعرض مکان ما بالذات

سوء اعتبار حمل

جمع مسائل در یک مسأله واحد

سوء تألیف حمل

مصادره بر مطلوب

وضع ما لیس بعله عله

فصل سوم - اجزاء عرضی صنعت مغالطه(اعوان)

فصل چهارم - بررسی مناظرات امام رضا (ع) با سران ادیان

روش شناسی مناظرات امام رضا(ع)

فصل پنجم - مباحث تطبیقی

متن مناظره

تطبیق انواع مغالطات بر متن مناظره

منابع و مآخذ

 

چکیده:

پژوهش ما به چهار بخش تقسیم میشود:

- مقدمات

- بررسی ساختاری مغالطه

- بررسی مناظرات امام رضا (ع)

- مباحث تطبیقی

در بخش اول پژوهش ابتدا توضیحی درباره معنای مغالطه، اغراض آن، فایده این صناعت، موضوع صناعت مغالطه و اجزاى این صناعت بیان خواهیم کرد تا خوانندگان ابتدا با کلیت این بحث آشنا شوند.

قسمت بعدی اختصاص به بررسی انواع مغالطه و توضیحات و تعاریف هر یک از آن ها دارد. ما در این قسمت برای هر یک از مغالطات (لفظی و معنوی) مثالهایی را مورد بررسی قرار میدهیم. فایده‌ یادگیری انواع مغالطات این است که ما در دام مغالطه گرها نمی افتیم و همچنین خود و دیگران را از به کار بردن مغالطه حفظ میکنیم.

در این قسمت از پژوهش به بررسی مناظرات امام رضا (ع) میپردازیم. در واقع حضرت رضا (ع) در مناظرات خود با سران ادیان به دنبال برتری جویی نبودند و با استفاده از عنصر عقل و منطق به اثبات حقانیت اعتقادات اسلامی میپردازند.

در بخش چهارم این پژوهش نیز به بررسی تطبیقی مغالطه بر قسمتی از مناظرات امام رضا(ع) با سران ادیان میپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پایان نامه مینی PLC

تعداد صفحات:114

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

ابزار دقیق هوشمند

سنسورها و عملگرها

کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی

سیستم های نمایش، سوپر و ایزری و مدیریت

طرح سیستم  PLC

واحد پردازنده مرکزی

پردازشگر

حافظه

منبع تغذیه

برنامه مونیتور (PROGRAM MEMORY) PM

مدول های ورودی و خروجی (I/O)

مدول خروجی

بدنه و قفسه

اجزاءکنترلی PLC

مدارات Modem

مدارات Driver/Regulator

مدارات Receiver

کارت های کنترلی I/O

WATCHDOG TIMER

تقویت کننده های عملیاتی (OP-AMP)

تقویت کننده های ایزولاسیون

واحدهای اختیاری

چاپگر

ساختمان و طرز کار توربین

سیستم کنترل هوای ورودی AIR FLOW CONTROL

محفظه احتراق

شیر تخلیه هوا COMPONENTS

توربین کمپرسور Gas Turbine

توربین نیرو Power Turbine

مراحل عملکرد توربین

مراحل استارت

سیستم های کنترل توربین

وسایل جانبی سیستم کنترل توربین

واحد واحد اندازه گیری سرعت

اندازه گیری دما

اندازه گیری ارتعاش

تنظیم سوخت

کنترل سرعت و حرارت توربین

سیستم مونیتورینگ HMI

شرح سیستم کنترل توربو ژنراتورها

سخت افزار و نرم افزار

مشخصات سیستم

مشخصات کابینت ها

کابل ها

جعبه های اتصال

مشخصات و مزایای سیستم های کنترل داخلی

کنترلگرها (PLC)

شبکه های ارتباطی

ایستگاه های اپراتوری و نرم افزار HMI

برنامه ریزی کنترلگرها و برنامه HMI

گرداننده جدید شیر کنترل (Control Valve Drive)

ساختار برنامه کنترلی PLC

PLC زمان سنجی چرخه

حالت Run/Stop

حافظه برنامه Program Memory

شناخت PLC های زیمنس

ساختار نرم افزاری برنامه ها

ساختار فیزیکی plc500

فهرست منابع

 

چکیده:

بشر همواره به فکر استفاده از ابزارها و روش هایی است که نقایص فیزیکی و ذهنی خود را مرتفع ساخته و به یک تکامل نسبی در این خصوص نایل گردد و حداکثر بهره جویی را در مقاطع زمانی مشخص با هزیه کمتر و کیفیت بالاتر کسب کند.

استفاده از وسایل اندازه گیری و کنترل به منظور صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی، افزایش دقت و در جهت تامین ایمنی کارکنان و تاسیسات هر روز روند روبه رشدی دارد. هرچند که سیستم های کنترلی نیوماتیکی و الکترونیکی، در جهت عدم وابستگی، مناسب است اما به دلیل تکامل صنعت، دستگاه های قدیمی از رده خارج شده و استفاده از دستگاه های جدید کنترلی و هوشمند اجتناب ناپذیر میگردد. امروزه با مطالعات و بررسی های فراوان و پیشرفت در تکنولوژی دیجیتال و بهره گیری از پروتکلهای مخابراتی، سیستم های کنترل جدیدتری ارائه میگردد که امتیازات بیشتری نسبت به گذشته داشته و به سرعت جایگزین سیستم های آن ها میگردند.

در مجموع، به کارگیری کلیه عناصر ابزارها و جریان هایی که در فرآیند یک صنعت منجر به افزایش بهره وری و یا بهینه سازی تولید محصول به هر لحاظ میگردد، پدیده ای است به نام اتوماسیون صنعتی؛ که اهداف زیر را دنبال می کند:

1- بهینه سازی تولید محصول و یا جریان فرآیند

2-رعایت کلیه شاخصهای استاندارد با استفاده از منابع آماری تجربی

3-بالا بردن حفاظت و امنیت سیستم، با استفاده از ابزارهای مناسب و برنامه ریزی شده

4-استفاده از ماشین آلات و تجهیزات به جای نیروی انسانی متخصص

نقش نیروی انسانی در اجرای خودکار فرآیند که در تمام مراحل فقط کاربرد ماشین آلات و ابزار کنترلی و اپراتوری اجرای عملیات توسط دستگاه هاست.

5-کاهش زمان در تصمیم گیری و کنترل فرآیند

6-کاهش هزینه در پژوهش، تولید و عملیات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پروژه حقوق مالکیت معنوی و انتقال فناوری

تعداد صفحات:20

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

تعریف حقوق مالکیت های معنوی

مراجع رسیدگی به حقوق مالکیت معنوی

حقوق مالکیت معنوی و انتقال تکنولوژی

اقسام حقوق مالکیت معنوی

اجزای مالکیت صنعتی

اختراع

تعریف اختراع

حق اختراع

شرایط ثبت اختراع

تازگی

گام ابتکاری

کاربرد صنعتی (قابلیت استفاده در صنعت)

ورقه اختراع

واگذاری حق اختراع در قرارداهای انتقال تکنولوژی

دانش فنی

اقسام دانش فنی

دانش فنی محصول

دانش فنی ساخت

دانش فنی فرآیند

دانش فنی به شکل مجموعه ای از اطلاعات

انتقال مدارک

حفظ اسرار

نتیجه گیری

منابع و ماخذ

 

چکیده:

بخش اعظم رشد اقتصادی یک کشور در گرو رشد و توسعه تکنولوژیک آن است و انتقال تکنولوژی به معنی زنجیره ای منظم از فعالیت های هدفمند جهت به کار گیری مجموعه عناصر تکنولوژی در مکانی به جز مکان اولیه است و ایجاد آن گام مهمی در مسیر صنعتی شدن و توسعه اقتصادی کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه که قادر به تولید تکنولوژی های پیشرفته نیستند، به شمار میرود.
نیازهای مادی و سطح زندگی در جامعه امروز به شدت ارتقا یافته است. پیشرفت علم و فناوری تقسیم کار در اجتماع را ناگزیر ساخته است و تقریبا کسی نمیتواند همزمان با پرداختن اصولی و عمیق به تلاش های فکری جهت خلق تکنولوژی نوین به اشتغال و کسب درآمد از مشاغل معمول نیز بیاندیشد. پس برخلاف گذشته آثار فکری ارزش مادی نیز پیدا کرده اند و بعنوان اصلی ترین راه تامین نیازهای مادی پدید آورندگان شناخته میشوند. از سوی دیگر پیشرفت و تنوع روز افزون وسائل ارتباطی این سرمایه ها را که نقش مهمی در توسعه تمدن، فرهنگ، اقتصاد و صنعت بشری ایفا میکنند، در معرض خطرات بزرگی قرار داده است. به همین خاطر دولت ها و ملت های صاحب تکنولوژی روز دنیا به تدوین قوانین و دستورالعمل هایی جهت حمایت و نظارت بر مالکیت های معنوی خالقان تکنولوژی پرداخته و کشورهای دیگر را هم به متابعت و پیروی از این قوانین وا داشته اند.
در این مقاله پس از تعریف حقوق مالکیت معنوی به توصیف و تبیین اهم جنبه‌های حقوق مالکیت های معنوی در رابطه با انتقال تکنولوژی پرداخته میشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پایان نامه بررسی میزان همکاری اولیا با مدارس دوره ابتدایی

تعداد صفحات:87

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

نتایج چکیده

فصل اول - طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف پژوهش

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیه‌ها و پرسش های تحقیق

تعریف اصطلاحات

اولیا

همکاری

عدم همکاری

خانواده

آموزش

آموزش خانواده

انجمن اولیاء و مربیان

اولیاء

دبستان

فصل دوم - ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

مقدمه

تاریخچه ارتباط و همکاری اولیاء و مربیان

اهمیت و ضرورت ارتباط اولیا و مربیان مدرسه

اهمیت تعلیم و تربیت

شورا و مشارکت در محیط های آموزشی

انجمن اولیاء و مربیان واقعیت ها و ضرورت ها

اهداف انجمن اولیاء و مربیان

وظایف انجمن اولیا و مربیان

نظریه روان شناسان جامعه شناسان در مورد تعلیم و تربیت

جایگاه خانواده در تربیت کودکان

جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت

جذب همکاری اولیاء و مربیان و ایجاد رابطه حسنه با اولیاء

مدرسه باید دارای فعالیت های تربیتی فوق برنامه باشد

مدرسه باید با خانه پیوند تربیتی و آموزشی داشته باشد

جو مطلوب سازمانی در مدرسه

تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فصل سوم - روش تحقیق

مقدمه

جامعه آماری

نمونه آماری

ابزارهای اندازه گیری

روش آماری

فصل چهارم - تجزیه و تحلیل اطلاعات

بخش اول : بررسی توصیفی پرسشنامه تحقیق

فراوانی و درصد توزیع مورد مطالعه به تفکیک شغل

فراوانی و درصد توزیع مورد مطالعه به تفکیک جنسیت

فراوانی و درصد توزیع مورد مطالعه به تفکیک مدرک تحصیلی

فراوانی و درصد توزیع مورد مطالعه به تفکیک سن

فراوانی و درصد توزیع نمونه مورد مطالعه به تفکیک تعداد فرزند

فراوانی و درصد توزیع نمونه مورد مطالعه به تفکیک وضعیت درسی فرزندان

پرسش (1) پرسش نامه تحقیق

پرسش (2) پرسش نامه تحقیق

پرسش (3) پرسش نامه تحقیق

پرسش (4) پرسش نامه تحقیق

پرسش (5) پرسش نامه تحقیق

پرسش (6) پرسش نامه تحقیق

پرسش (7) پرسش نامه تحقیق

پرسش (8) پرسش نامه تحقیق

پرسش (9) پرسش نامه تحقیق

پرسش (10) پرسش نامه تحقیق

پرسش (11) پرسش نامه تحقیق

پرسش (12) پرسش نامه تحقیق

پرسش (13) پرسش نامه تحقیق

پرسش (14) پرسش نامه تحقیق

پرسش (15) پرسش نامه تحقیق

پرسش (16) پرسش نامه تحقیق

پرسش (17) پرسش نامه تحقیق

پرسش (18) پرسش نامه تحقیق

پرسش (19) پرسش نامه تحقیق

پرسش (20) پرسش نامه تحقیق

پرسش (21) پرسش نامه تحقیق

پرسش (22) پرسش نامه تحقیق

پرسش (23) پرسش نامه تحقیق

پرسش (24) پرسش نامه تحقیق

بخش دوم : پاسخ به پرسشهای پژوهش

پرسش اول تحقیق

پرسش دوم تحقیق

پرسش سوم تحقیق

پرسش چهارم تحقیق

پرسش پنجم تحقیق

پرسش ششم تحقیق

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

مقدمه

بحث و نتیجه گیری

یافته های جانبی تحقیق

پیشنهادات

محدودیت های تحقیق

منابع تحقیق

پیوست ها (پرسش نامه تحقیق)

 

چکیده:

بطور کلی هدف از انجام این تحقیق پاسخگویی به سؤالات ذیل است.

1) بررسی مهم ترین علل میزان همکاری اولیاء با مدرسه چیست؟

2) یافتن روشهای مطلوب برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه

3) بررسی موثرترین روش برای افزایش همکاری اولیاء با مدرسه

4) بررسی راههای گسترش دیدگاه مساعد نیست به همکاری آنها با مدرسه

5) بررسی اهم وظایف اولاد در مقابل مدرسه

6) بررسی و شناسایی عوامل بازدارنده و موثر در عدم همکاری اولیاء با مدرسه

در این بررسی منظور از میزان همکاری اولیاء با مدرسه، همکاری با عدم همکاری آنها در کلیه موارد درسی، خدماتی، فرهنگی و مادی و... هستند.

گروه نمونه تحقیق عبارت است از 150 نفر از اولیاء دانش آموزان که بطور کاملا تصادفی انتخاب شده‌‌اند.

روش آماری، روش توصیفی و روش جمع آوری اطلاعات عبارت از یک پرسش نامه 5 درجه‌ای که این مقیاس حاوی 24 سوال می‌باشد.

جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و تجزیه و تحلیل به دست آمده از روش آماری خی2 و درصد و رسم نمودار استفاده شده است.

 

مقدمه:

با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش، صنعت و تکنولوژی شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه دگرگون شد. بینش‌ها و نگرش‌های فرهنگی و فلسفی تغییر یافت و تقسیم کار و تحصیل موجب پیچیدگی و تنوع بیشتر زندگی گردید و به دنبال این تحولات نظام آموزش و پرورش دستخوش دگرگونی شد.

آموزش مهارت های فنی، علمی و تخصصی به بیرون از محیط خانواده انتقال یافت و این فکر را به وجود آورد که آموزشگاه ها و مراکز آموزشی میتوانند جایگزین خانواده در امر آموزش و پرورش دانش آموزان گردند.

بررسی و مطالعاتی که توسط مربیان علوم تربیتی و روان شناسان و جامعه شناسان در این موارد انجام شده بازگشت دوباره به اهمیت جایگاه خانواده در جامعه و نقش حساس آن در تربیت کودکان و نوجوانان را با بهره مندی از شیوه های تازه بر رشد روانشناسی تربیتی مورد تایید قرار میدهد.

خانواده ها باید بیاموزند که فرزندان محصول تربیتی والدین هستند و شخصیت آنان که نسل آینده را تشکیل میدهند در محیط خانواده قالب پذیر میشود.

هدف آموزش خانواده باید این باشد که خانواده با استفاده از شیوه های درست آموزش و پرورش در برخورد رفتاری با فرزندان خود به گونه ای عمل کنند که آنان را برای یک زندگی سالم در آینده تربیت نمایند.

مشغله والدین در بیرون از خانه، دشواریهای زندگی و پیچیدگی های شیوه های آموزش و پرورش که حاصل تحولات سریع اجتماعی است، کارکردهای خانواده را محدود ساخته و موجب گردیده خانواده توانایی برنامه ریزی علمی و سنجیده در آموزش و پرورش نداشته باشد. اما اهمیت خانواده از لحاظ تربیتی در دنیای امروز ضرورت همکاری و هماهنگی موثر آن با آموزشگاه را ایجاب می کند همکاری و هماهنگی مدرسه و تبادل آگاهی ها و تجارب والدین و مربیان و هماهنگی میان والدین و مسئولین آموزشگاه آنان را در شناخت نیازهای معقول و مختلف کودکان و نوجوانان یاری بخشیده و به توانمندی و قابلیت این دو نهاد موثر در چارچوب رفع کمبودها و نیازهای آنان خواهد افزود.

هر چه خانواده به رمز و رموز تربیت و پرورش آگاه تر باشد هماهنگی و همکاری موثر بین مدرسه و خانواده امکان پذیر است و زمینه اجرایی برنامه های مشترک و هدفهای همسان تربیتی این دو نهاد در رابطه با تقسیم کار و تربیت کودکان و نوجوانان آسان تر فراهم میشود.

برنامه آموزش خانواده از موثر ترین اقداماتی است که به خانواده کمک میکند تا در تربیت کودک و نوجوان از لحاظ روحی، عاطفی، اخلاقی و برخورد رفتاری به گونه ای عمل کنند که در همکاری با آن چه درمدرسه از نظر تربیتی سازمان یافته تر انجام میگیرد موفقیت آمیز و تضمین کننده اجتماعی آنان در آینده باشد.

تحقیقات انجام شده ثابت کرده اند که فضای فرهنگی و تربیتی خانه و معیارها و ارزش هایی که پدران و مادران در خانه برقرار میکنند و برداشتهای آنان از مدرسه و در نتیجه همکاری مستقیم با معلمان از جمله مهم ترین و قطعی ترین عوامل موثر در پیشرفت درسی پرورشی و عاطفی دانش آموزان است و همچنین میزان حضور والدین در کلاس های آموزش خانواده گام بسیار مهمی است که میتواند رمز موفقیت آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده باشد.

اخلاقی و فرهنگی خانواده در توانایی تربیت کودکان و نوجوانان و پروردن آن ها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و در صورت انجام وظیفه خانواده میتواند از کانون کار و عبادت مرکز تربیت و کانون ایجاد تعالی و رشد باشد.

کودک و نوجوان درس زندگی و انسانیت را در خانواده می آموزد و والدین از این بابت میتوانند همچون کارگزاران الهی در خدمت او باشند.

همکاری و پیوند خانه و مدرسه مدت ها مورد بی توجهی قرار گرفته بود، اما در سه دهه اخیر با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی ثابت شده است که اولیای دانش آموزان میتوانند در آموزش فرزندان خویش نقش موثر و به سزایی را ایفا کنند. در تحقیقات و بررسی های این موضوع به اثبات رسیده است که باید بین اولیاء دانش آموزان و مربیان مدرسه همکاری و هماهنگی تنگاتنگی وجود داشته باشد در غیر این صورت این خلا میتواند در ابعاد تحصیلی و شخصیتی ، اخلاقی، روانی و ... دانش آموزان اثرات نامطلوب و گاها جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. متاسفانه در بعضی از مدارس مناطق محروم به خصوص مدارس حاشیه، اولیاء همکاری و مساعدت لازم و کافی را با مربیان ندارند و این مشکل بستگی به عوامل متعددی دارد که از آن جمله میتوان فقر اقتصادی، فقر فرهنگی و علمی را نام برد. چنانچه اولیا فرزندان خود را به کلی به مدرسه واگذار کنند و از نیاز های تربیتی فرزندان خویش که در چارچوب تربیت عمومی و رسمی نمی گنجد غافل شوند بدون شک نمی توانند امیدوار باشند که فرزندانشان در آینده با هیچگونه مشکل درسی، شخصیتی روبه رو نخواهند شد. اگر معلین و مربیان فکر میکنند بدون یاری جستن و هماهنگی با خانواده ها در آموزش و تربیت دانش آموزان و شکوفا سازی درست استعدادهای آنان موفق میشوند سخت در اشتباه هستند.

رشد شخصیتی و تحصیلی دانش آموزان قبل از هر چیز مستلزم برخورداری آنان از یک فضای متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است. محیط خانواده میتواند الگوهای رفتاری احساس و تفکر را به کودکان بیاموزد و در آنان انگیزه و رغبت برای تحصیل و کسب علم را فراهم سازد. همکاری مستمر اولیاء با مدرسه باعث رشد شخصیتی و تحصیلی نونهالان خواهد شد و برای این کار باید از فعالیت خوب انجمن و اولیا و مربیان و هم چنین جلسات آموزش خانواده درجهت نیل به این هدف، کمال استفاده را برد. اعضای انجمن در جذب مشارکت و همکاری اولیا باید جلساتی با آن ها داشته باشد آموزش خانواده نیز در جذب و مشارکت آنان بسیار موثر خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پروژه نقش شرکت های کوچک در پیشرفت شرکت های بزرگ

تعداد صفحات:17

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

مقدمه

برنامه ریزی بلند مدت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط

وظایف کلیدی مدیریت منابع انسانی درشرکت های کوچک و متوسط

جذب و استخدام

نظام حقوق و دستمزد

آموزش و بهسازی نیروی انسانی

درجستجوی ابعاد مناسب

چرخه همیشگی حیات شرکت ها

جهانی شدن و قانون بقای اصلح

تاریخ معاصر شرکت های کشتیرانی و حمل و نقل ایرانی

پیش شرط های ادغام

ورشکستگی، تسخیر و ادغام در بنگاه های کشتیرانی و لجستیک

شنای ایرانیان درخلاف جهت رودخانه

عامل ناسازگاری فرهنگی در پیوندشرکت ها

یک راهکار بومی

پس درآمد

لازمه تلاش برای کار و کارآفرینی بعنوان جوهره اصلی اقتصاد

منابع و ماخذ

 

مقدمه:

مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز دانش است. بی شک عصر حاضر؛ عصر سازمان هاست و متولیان این سازمانها, انسان ها هستند؛ انسان هایی که خود به واسطه در اختیار داشتن عظیم ترین منبع یعنی تفکر میتوانند موجبات تعالی، حرکت و رشد سازمانها را پدید آورند. در فضای پر شتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آن چه که منجر به کسب مزیت رقابتی سازمان های میشود نیروی انسانی با کیفیت، خلاق و پویاست.

از این رو در عصر حاضر، منابع انسانی عمده ترین دارایی نا مشهود قلمداد میشوند و باید کارکنان را کلید طلایی بهبود کیفیت و بهره وری کلیه فرآیندهای سازمانی دانست. سازمان های پیشرو با تلاش برای جذب، پرورش، نگهداشت و به کارگیری نیروهای زبده مزیتی رقابتی امروز و فردای خود را تضممین میکنند. در این مقاله در مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط میپردازیم. توجه به این مقوله در مدیریت این شرکت ها که در آینده اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای دارند، میتواند در این میان مهم به نظر می آید، منابع انسانی بعنوان برجسته ترین عامل مزیت رقابتی در رشد و توسعه کارآفرینی و متعاقب آن تمایز سازمان ها از یکدیگر نقش کلیدی ایفا کرده است. در همین راستا الگوی تعالی سازمانی، توسعه و مشارکت کارکنان و همچنین یادگیری، نوآوری و بهبود مستمر را جزء مفاهیم بنیادین خود قلمداد میکند و اشاره دارد که سازمانهای پیشرو ، اهمیت روزافزون سرمایه های فکری کارکنان خود را دریافته اند و از دانش آنان در جهت تحقق اهداف اهداف کمی و کیفی خود بهره میبرند.

گری پکر برنده جایزه نوبل در اقتصاد میگوید همانطور که کارخانه ها، ماشین آلات و دیگر سرمایه های مادی بخشی از ثروت ملل شمرده میشوند سرمایه های انسانی نیز بخش دیگری از این ثروت هستند. بدون شک اموری چون فناوری، ائتلاف های جهانی و نوآوری در آینده بر مزیت رقابتی سازمان ها اثر میگذارند اما فراموش نکنیم گردش هر یک از این امور در گرو استعداد و توانایی نیروی انسانی است و بنابراین به نظر میرسد در آینده مزیت راهبردی و اقتصادی نصیب سازمان هایی خواهد شد که بتوانند در بازار بهتر از سایرین، گروهی متنوع از بهترین و درخشان ترین استعدادهای انسانی را جذب کنند، پرورش دهند و ضمن به کارگیری اثر بخش، نگهداری کنند. امروز شرکت های بزرگ با مشکلات بزرگی رو به رو هستند اما شرکت های کوچک با قابلیت انعطاف بالا و واکنش سریع به متغیرهای محیطی و توانایی بالا در همسویی با نیاز بازار، روز به روز سهم بیشتری از بازار به دست می آورند، این حقیقت بازار کسب و کار در قرن پیش روی ماست. بازار رقابتی تنها به کسانی اجازه بقا میدهد که بهتر و نه الزاما بیشتر کار میکنند. با وجود اهمیت منابع انسانی و لزوما برنامه ریزی برای جذب، نگهداشت و ارتقای توانمندی های نیروی انسانی به دلیل محدودیت ها و نیز عدم نگرش مبتنی بر مدیریت منابع انسانی در شرکت های کوچک و متوسط به این حوزه توجه کافی نمیشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پایان نامه بررسی رابطه هوش معنوی و تاب آوری در کیفیت زندگی کاری میان کارک

تعداد صفحات:102

نوع فایل:word

فهرست مطالب:

چکیده

کلید واژه

فصل اول - کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف تحقیق

هدف کلی

اهداف جزئی

سوالات پژوهش

تعاریف نظری

هوش معنوی

تاب آوری

کیفیت زندگی کاری

تعاریف عملیاتی

هوش معنوی

تاب آوری

کیفیت زندگی کاری

فصل دوم - ادبیات و پیشینه پژوهش

هوش معنوی

مولفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف

دیدگاه ایمونز

دیدگاه فریدمن و مک دونالد

دیدگاه نوبل و واگان

دیدگاه مک مولن

نظریه هوش سه گانه دانا زوهار و یان مارشال

تاب آوری

مدل های گارمزی و همکاران در خصوص تاب آوری

مدل تاب آوری فلچ

کیفیت زندگی کاری

نظریه والتون

نظریه دوبرین

نظریه کانینگهام و ابرل

پیشینه پژوهش (خارجی و داخلی)

هوش معنوی

کیفیت زندگاری کاری

تاب آوری

فرضیه تحقیق

جمع بندی

فصل سوم - روش شناسی پژوهش

طرح کلی پژوهش

جامعه آوری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار گردآوری اطلاعات

پرسش نامه هوش معنوی

روایی و پایایی پرسش نامه هوش معنوی

پرسش نامه تاب آوری بزرگسالان(ARS)

روایی و پایایی پرسش نامه تاب آوری بزرگسالان

پرسش نامه سنجش کیفیت زندگی کاری

روایی و پایایی پرسش نامه کیفیت زندگی کاری

نحوه اجرای آزمون

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

ملاحظات اخلاقی

فصل چهارم - یافته های پژوهشی

داده های توصیفی

یافته های استنباطی

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فصل پنجم - بحث و نتیجه گیری

خلاصه پژوهش

بحث و نتیجه گیری

دستاوردهای اصلی پژوهش

محدودیتهای پژوهش

دراختیار محقق

خارج از کنترل محقق

پیشنهادهای پژوهش

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادات پژوهشی

منابع و ماخذ

پیوست ها

پرسش نامه هوش معنوی

پرسش نامه کیفیت زندگی کاری

پرسش نامه تاب آوری

 

فهرست اشکال:

هرم هوش چندگانه

مدل تخریب و انسجام مجدد فلچ

 

فهرست جداول:

اطلاعات دموگرافیکی گروه نمونه

میانگین و انحراف معیار متغیرهای هوش معنوی، تاب آوری و کیفیت زندگی کاری

همبستگی بین ابعاد هوش معنوی و ابعاد تاب آوری

همبستگی بین ابعاد هوش معنوی و ابعاد کیفیت زندگی کاری

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر شایستگی فردی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر شایستگی اجتماعی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر انسجام خانواده

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر حمایت اجتماعی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر ساختار فردی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر روابط انسانی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر امنیت شغلی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر پیشرفت شغلی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر مشارکت

رگرسون ابعاد هوش معنوی بر منزلت انسانی

رگرسیون ابعاد هوش معنوی بر توازن کار و زندگی

رگرسیون تعهد کاری بر ابعاد هوش معنوی

رگرسیون مسائل مالی بر ابعاد هوش معنوی

 

چکیده:

هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش معنوی و تاب آوری در کیفیت زندگی کاری میان کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بود. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهر یزد بود که 100 نفر از آن ها بصورت تصادفی انتخاب شدند و به پرسش نامه های هوش معنوی، کیفیت زندگی کاری و تاب آوری بزرگسالان پاسخ دادند.

جهت تحلیل داده ها علاوه بر روشهای توصیفی (میانگین و انحراف معیار) از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ابعاد هوش معنوی (ارتباط با سرچشمه هستی، اتکا به هسته درونی) با ابعاد تاب آوری (شایستگی فردی، شایستگی اجتماعی، انسجام خانواده، حمایت اجتماعی، ساختار فردی) و سه بعد از ابعاد کیفیت زندگی کاری (روابط انسانی، توازن کار و زندگی و تعهد کاری) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین اتکا به هسته درونی قدرت پیش بینی کنندگی معناداری را برای ابعاد تاب آوری شامل شایستگی فردی، انسجام خانواده، ساختار فردی و ابعاد کیفیت زندگی کاری شامل : روابط انسانی و پیشرفت شغلی دارد و سرچشمه هستی تنها از قدرت پیش بینی کنندگی معناداری برای توازن کار و زندگی که از ابعاد کیفیت زندگی کاری است برخوردار میباشد از طرف دیگر هر دو بعد هوش معنوی نیز قدرت پیش بینی کنندگی معناداری برای ابعاد دیگر تاب آوری از جمله: شایستگی اجتماعی و حمایت اجتماعی و ابعاد دیگر کیفیت زندگی کاری مانند مشارکت را دارا میباشند. اما دو بعد هوش معنوی توانایی پیش بینی کردن را برای ابعاد کیفیت زندگی کاری شامل: امنیت شغلی، منزلت انسانی، تعهد کاری و مسائل مالی ندارند.

 

مقدمه:

مساله هوش بعنوان یک ویژگی اساسی است که تفاوت فردی را در بین انسانها موجب میشود از ابتدای تاریخ مکتوب زندگی انسان مورد توجه بوده است. اما از آغاز مطالعه هوش غالبا بر جنبه های شناختی آن نظیر حافظه، حل مسئله و تفکر تاکید شده، در حالی که امروزه نه تنها جنبه های غیرشناختی هوش یعنی توانایی عاطفی، هیجانی، شخصی و اجتماعی مورد توجه قرار میگیرد بلکه در پیش بینی توانایی فرد برای موفقیت و سازگاری در زندگی نیز مورد اهمیت واقع شده است. هوش معنوی بعنوان یکی از مفاهیم جدیدی هوش در بردارنده نوعی سازگاری و رفتار حل مساله است که بالاترین سطح رشد در حیطه های مختلف شناختی، اخلاقی، هیجانی، بین فردی و ... شامل میشود و فرد را در جهت هماهنگی با پدیده های اطراف و دستیابی به یکپارچگی درونی و بیرونی یاری مینماید. این هوش به فرد دید کلی در مورد تجارب و رویدادهای زندگی میدهد و او را قادر میسازد به چارچوب بندی و تفسیر مجدد تجارب خود پرداخته، شناخت و معرفت خویش را عمق ببخشد.

ولمن هوش معنوی را بعنوان ظرفیت انسان برای پرسیدن سوالات غایی درباره زندگی و تجارب همزمان و ارتباط هریک از ما با دنیایی که در آن زندگی میکنیم تعریف میکند.

کیفیت زندگی کاری فلسلفه و اصولی است که نشان میدهد افراد مهمترین منابع سازمانی قابل اطمینان و مسئول هستند، قادر به ایجاد سهم ارزش مندی در سازمان میباشند و باید با آنها رفتاری مبنی بر احترام و درخور شان داشت. کیفیت زندگی کاری شامل فرصتها برای حل مشکلاتی است که منافعی را بطور دو طرفه برای کارمند و کارفرما به همراه دارد و مبتنی بر همکاری در مدیریت کار است. برخی آن را روشهایی میدانند که منجر به تقویت رضایت و بهره وری کارکنان میگردد.

سطوح بالای کیفیت زندگی کاری برای سازمان ضروری است. از آن جهت که سازمان را برای کارکنان جذاب میکند و منجر به حفظ و نگهداری آنان در سازمان میشود. کیفیت زندگی کاری انعکاسی از روابط موجود بین کارکنان و محیط کاری آنان است این رابطه نشانه ای از میزان سازگاری فرد با شغلش میباشد. کیفیت زندگی کاری را بعنوان یک محیط کاری، مطلوب میدانند که با اختصاص پاداش، امنیت شغلی و ایجاد فرصتهای رشد شغلی، موجب حمایت و ارتقای رضایت شغلی کارکنان را فراهم میسازد.

رویکرد روانشناسی مثبت گرا با توجه به استعدادها و توانمندی های در سالهای اخیر مورد توجه روانشناسان قرارگرفته است. این رویکرد هدف نهایی خود را شناسایی سازه ها و شیوه هایی میداند که بهزیستی و شادکامی انسان را به دنبال دارند. از این رو عواملی که سبب سازگاری هرچه بیشتر آدمی با نیازها و تهدیدهای زندگی گردند، بنیادترین سازه های مورد پژوهش این رویکرد می باشد.

در این میان تاب آوری جایگاه ویژه در حوزه روانشناسی تحول، روانشناسی خانواده و بهداشت روانی یافته ست، به طوری که هرروز بررسی و پژوهشهای مرتبط بر این سازه افزوده میشود . گارمزی و ماستن تاب آوری را یک فرآیند، توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت آمیز با شرایط تهدید کننده تعریف نموده اند. به بیان دیگر تاب آوری، سازگاری مثبت در واکنش به شرایط ناگوار است.

البته تاب آوری، تنها پایداری در برابر آسیبها با شرایط تهدید کننده نیست و حالتی انفعالی در رویارویی با شرایط خطرناک نمی باشد بلکه شرکت فعال و سازنده در محیط پیرامون خود است. میتوان گفت تاب آوری، توانمندی فرد در برقراری تعادل زیستی- روانی، در شرایط خطرناک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پایان نامه بررسی رابطه سبکهای دلبستگی با رضایتمندی زناشویی در دانشجویان د

تعداد صفحات:85

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول - کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت پژوهش

هدف از انجام پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی متغیرهای پژوهش

دلبستگی

سبک ایمن

سبک اجتنابی

سبک دوسوگرا (مضطرب)

رضایت مندی زناشویی

رضایت زناشویی

همبستگی زناشویی

توافق زناشویی

ابراز محبت

تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش

رضایت مندی زناشویی

سبک های دلبستگی

فصل دوم - پیشینه پژوهش

پیشینه نظری پژوهش

دلبستگی

دیدگاه مکاتب فکری مختلف در مورد دلبستگی

نظریه روان کاوی

نظریه کردارشناختی

نظریه یادگیری اجتماعی

نظریه بوم نگری

نظریه روانشناسی شناختی

نظریه اشپیتز

نظریه ملانی کلاین

نظریه روانی اجتماعی اریکسون

انواع سبک های دلبستگی

نظریه دلبستگی و دلبستگی در بزرگسالان

الگوهای دلبستگی بزرگسال

ویژگی های سبک های دلبستگی بزرگسالان

بزرگسالان خودپیرو  (گروه A)

بزرگسالان انکار کننده (گروه D)

بزرگسالان مجذوب (گروه F)

بزرگسالان غیرمصمم (گروه U)

تحول دلبستگی بزرگسال

الگوهای فعال درونی

معیارهای تمایز دلبستگی کودکان از بزرگسالان

رابطه شیوه های دلبستگی با رضایت مندی زناشویی

اهداف ازدواج

تامین نیازهای جنسی

تولید فرزند و بقای نسل

تکامل فردی و اجتماعی

سلامت و امنیت فردی و اجتماعی

دست یافتن به آرامش و آسایش

رشد عاطفی و فکری

علایق و طرز تفکر

عقاید مذهبی

اختلاف طبقاتی

امور جنسی

روابط خانواده ها

پیشینه عملی پژوهش

بازنگری پژوهش های انجام شده در داخل و خارج کشور

فصل سوم - روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش جمع آوری اطلاعات

روش تحقیق

نمره گذاری و تفسیر آزمون ها

مقیاس دلبستگی ها زن و شیور

پرسش نامه رضایت زناشویی DAS

روشهای تجزیه و تحلیل داده ها (روش آماری)

فصل چهارم - یافته های پژوهش

تحلیل توصیفی یافته های پژوهش

یافته های مربوط به فرضیه ها

فرض اول

فرض دوم

فرض سوم

فرض چهارم

فرض پنجم

فصل پنجم - بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری

فرضیه اول

فرضیه دوم

فرضیه سوم

فرضیه چهارم

فرضیه پنجم

محدودیتهای پژوهش

پیشنهادات پژوهش

منابع فارسی

منابع انگلیسی

 

چکیده:

در این پژوهش با استفاده از دو پرسش نامه، رابطه سبکهای دلبستگی با رضایتمندی زناشویی مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت کنندگان در این پژوهش 160 نفر از دانشجویان دختر متاهل مجتمع علوم انسانی شامل (80 زن و 80 مرد) هستند که با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.

روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی و همبستگی بوده است و جهت جمع آوری داده ها از دو ابزار:

پرسش نامه سبکهای دلبستگی ها زن و شوهر

پرسش نامه رضایت زناشویی DAS

استفاده شده است. تجزیه و تحلیل یافته های آماری با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح توصیفی و تحلیل زمینه های پژوهش صورت گرفت. در سطح توصیفی از مشخصه های آماری نظیر: میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر استفاده شد و در سطح یافته های مربوط به زمینه های پژوهشی از روش همبستگی پیرسون و آزمون t و آزمون One-way anowa استفاده شد.

یافته ها حاکی از رد سه فرضیه و تایید دو فرضیه میباشد. بدین معنی که بین سبک دلبستگی ایمن و رضایتمندی زناشویی رابطه معنی داری دیده نشد. بین سبک دلبستگی اجتنابی و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری دیده شد. بین سبک دلبستگی دوسوگرا و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری وجود داشت.

بین سطح رضایت مندی زناشویی در مردان و زنان تفاوت معنی داری وجود نداشت و بین میزان تحصیلات و رضایت مندی زناشویی رابطه معنی داری دیده نشد.

 

مقدمه:

خانواده اصلی ترین هسته هر جامعه و کانون حفظ سلامت و بهداشت روانی است و نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فرزندان یعنی پدران و مادران آینده جامعه دارد و هیچ نهاد و مرجعی نمیتواند جایگزین خانواده به ویژه مادر شود. جامعه ای سالم تر و پویاتر است که مادران و پدرانی با شخصیت تر و سالم تر و با اعتقاد تر داشته باشد.

سلامت فیزیکی و عاطفی و بهداشت روانی افراد در جامعه در گرو سلامت روابط زناشویی و تداوم و بقای ازدواج میباشد. رضایت یک فرد از زندگی زناشویی به منزله رضایت وی از خانواده محسوب میشود و رضایت از خانواده به مفهوم رضایت از زندگی بوده و در نتیجه تسهیل در امر رشد و تعالی و پیشرفت مادی و معنوی جامعه خواهد شد. یکی از مهمترین عوامل موثر در زندگی زناشویی تقویتهایی است که زوجین به یکدیگر نشان میدهند. روزبلت در سال 1980 دریافت که برخی عوامل میتوانند در تفاهم زناشویی موثر باشند که این موارد به جنبه های روانی و زیستی اشاره دارد. در جنبه های زیستی به محلی برای زندگی و میزان درآمد تاکید میشود ولی در جنبه های روانی با رفتارهای تشویق کننده دیگران زندگی زناشویی بارور از غیربارور مشخص میشود.

یکی از عوامل مهم که در سالهای اخیر به آن توجه شده است و بر روی رضایت زناشویی تاثیر دارد تجارب اولیه فرد با والدین و یا نوع رابطه عاطفی فرد با والدین خود در دوران کودکی است. برخی از مطالعات تلاش کرده اند به این سوال پاسخ دهند که چگونه تجارب اولیه فرد در دوران کودکی میتواند وی را در بزرگسالی تحت تاثیر قرار دهد؟ طرفداران نظریه دلبستگی توجه زیادی به این مورد داشته اند. این نظریه معتقد است نوع رابطه مادر- کودک در سال های اولیه زندگی و میزان قابلیت دسترسی به مادر، میزان حمایت مادر هنگام احساس خطر، درجه حساسیت مادرانه و تکیه گاه ، ایمن بودن مادر برای کودک تا بتواند به کاوش در محیط بپردازد سبک دلبستگی فرد را تعیین میکند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پروژه داده ‏کاوی (DataMining)

تعداد صفحات:37

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

مقدمه

تاریخچه

سیر تحول داده‏ کاوی

داده، اطلاعات و دانش

جایگاه داده‏ کاوی در سازمان

داده‏ کاوی و دیگر رشته ها

آمار و داده‏ کاوی

نام های دیگر داده‏ کاوی

تعاریف داده‏ کاوی

دو دیدگاه در مورد داده‏ کاوی

آماده سازی و پیش پردازش داده‏ ها

ساختار یک سیستم داده‏ کاوی

معیارهای جذابیت الگو

ارزیابی و به تصویر کشیدن الگوهای کشف شده

انواع داده‏ کاوی

وظایف داده‏ کاوی

OLTP و OLAP

تعاریف انبار داده

چهار خصوصیت اصلی انبار داده‏ ها

موارد تفاوت پایگاه داده و انبار داده

مزایا و معایب پایگاه داده

فنون داده‏ کاوی

شبکه های عصبی

درخت تصمیم

قواعد پیوند

نرم افزارهای داده‏ کاوی

کاربردهای داده‏ کاوی

محدودیت‌های داده‏ کاوی

مشکلات داده‏ کاوی

نمونه‌های اجرا شده ی داده‌کاوی

داده‏ کاوی در ایران

متن‏ کاوی

کاربردهای متن‏ کاوی

فرآیند متن‏ کاوی

روشهای متن‏ کاوی

وب‏ کاوی

نتیجه‏ گیری

منابع

 

مقدمه:

دنیای مدرن در واقع دنیایی داده‏ گرا است. ما با داده‏ های عددی و غیرعددی در بخشهای صنعتی، بازرگانی، مدیریتی، مالی و علمی احاطه شده‏ ایم. این داده‏ ها باید تحلیل و پردازش شوند تا تبدیل به اطلاعاتی شوند که آگاهی بخش، آموزش دهنده و پاسخگو باشند یا به شکل دیگری به درک و تصمیم‏ گیری ما کمک کنند.

در سال‏ های اخیر رشد انفجار آمیزی از روشها برای اکتشاف دانش جدید از داده‏ های خام به وقوع پیوسته است. در پاسخ به این امر، رشته‏ جدیدی از کاوش داده‏ ها موسوم به داده‏ کاوی بطور ویژه گسترش یافته است تا اطلاعات با ارزشی از مجموعه داده‏ های عظیم استخراج نمایند.

امروزه فناوری داده‏ کاوی بصورت موضوعی داغ برای تصمیم‏ گیران در آمده است، زیرا این فن، اطلاعات نهفته با ارزش تجاری و علمی را از داده‏ های حجیم ذخیره شده استخراج می‏ کند. با این وجود، ماهیت داده‏ کاوی فناوری جدیدی محسوب نمی‏ شود. استخراج اطلاعات و دانش از داده‏ های ذخیره شده یک مفهوم کاملا دیرینه در مطالعات علمی و پزشکی می‏ باشد. آن چه که جدید است همگرایی و اشتراک چندین رشته و فناوری‏ های متناظر آن‏ ها است که فرصت منحصر به فردی برای داده‏ کاوی به دنیای علم، تجارت و اقتصاد ایجاد کرده است. اما داده‏ کاوی یا کشف دانش و معرفت از پایگاه داده‏ ها با این تعریف یک شاخه‏ نسبتا جدید علمی است که از انجام تحقیقات در رشته های آمار، یادگیری ماشین، علوم رایانه (به ویژه پایگاه داده‏ ها) شکل گرفته است. در حالی که مرزهای این رشته‏ ها در داده‏ کاوی مبهم است، ولی می‏ توان گفت که مهم ترین این رشته ها آمار می‏ باشد بطوریکه بدون آمار داده‏ کاوی مفهومی نخواهد داشت. با وجود اینکه داده‏ کاوی یک رشته‏ نسبتا جدید علمی می‏ باشد و کاربردهای متنوع و گسترده ای در رشته هایی مانند بازرگانی، پزشکی، مهندسی، علوم رایانه، صنعت، کنترل کیفیت، ارتباطات و کشاورزی پیدا کرده است. امروزه مرز و محدودیتی برای دانش داده‏ کاوی متصور نیست و مرز آن را از اعماق اقیانوس ها تا بیکران فضا می‏ دانند. به عبارت دیگر کاربرد دانش داده‏ کاوی در تمامی حوزه های برخوردار از داده بوده و تنها محدودیت دانش داده‏ کاوی نبود داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پروژه بررسی بین مشارکت اجتماعی و امنیت اجتماعی

تعداد صفحات:25

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

پیشگفتار

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف، فرضیات و سئوالات تحقیق

هدف کلی

اهداف جزئی

فرضیات

سئوالات

متغیرهای تحقیق

تعریف واژه ها و اصطلاحات

مشارکت

امنیت

عملیاتی نمودن ابعاد امنیت

امنیت شغلی

امنیت جانی

امنیت عاطفی

امنیت اخلاقی

امنیت مالی

اعتماد اجتماعی

فصل دوم : ادبیات تحقیق

مشارکت

اندیشمندان داخلی

پرویز پیران

غفاری

اندیشمندان خارجی

ماکس وبر

آلن بیرو

سی مور مارتین لیپست

امنیت

اندیشمندان خارجی

باری بوزان

آل ویور

مولار

پیشینه تجربی تحقیق

مشارکت

تحقیقات انجام شده در داخل

تحقیقات انجام شده در خارج

تحقیقات انجام شده در داخل

تحقیقات انجام شده در خارج

چارچوب نظری

پرویز پیران

مولار

غفاری

منابع و مواخذ به ترتیب الفبای فارسی

منابع انگلیسی

سایت های اینترنتی

 

پیشگفتار:

دین مقدس اسلام همواره به دلیل ضرورت و اهمیت مشارکت آن را مورد توجه قرار داده است و در متون اسلامی توصیه های فراوانی در این زمینه شده است.

مشارکت به معنای واقعیتی اجتماعی و جوهره جوامع انسانی به لحاظ تاریخی ریشه در زندگی اجتماعی انسان دارد و از فرآیندهایی به شمار می آید که با گذشت زمان دگرگون شده و صورت چندگانه ای به خود گرفته است.

مشارکت در شکل سنتی خود حالت طبیعی دارد و ناشی از نیازهای اجتماعی، اقتصادی و روانی است.

ولی در شکل جدید حالتی قراردادی پیدا کرده است البته مشارکت در صورت قدیمی خود حالت اجباری و تحمیلی در قالب بیگاری نیز داشته است.

یکی از موضوع هایی که از آغاز تشکیل جوامع همواره مورد توجه بشر بوده است برقراری امنیت و ابزار مناسب برای آن است.

امنیت هم یکی از مفاهیمی است که علیرغم تصریح در خاستگاه اجتماعی و ابتنای آن به بستر اجتماع مورد تفسیر و تعابیر مختلف قرار گرفته است.

مراد ما از امنیت اجتماعی soeitall securitg است که در زبان فارسی از آن به امنیت اجتماعی تعبیر شده است.

پدیده های اجتماعی به لحاظ ماهیت سیال خود همواره در معرض تاثیر و تاثر متغیرهای گوناگون در عرصه اجتماع هستند و بدون شک در رفتار افراد گروه ها و ساخت جهت دهی به یکدیگر، نقش غیر قابل انکار دارند، مفاهیم امنیت و اجتماع نیز در این فضا قابل ارزیابی هستند.

دانشگاه ها یکی از نهادهای مهمی است که دارای کارکردهای متنوعی در شئون مختلف اجتماعی از جمله مشارکت و امنیت اند.

 

مقدمه:

در تربیت اخلاقی، تربیت دینی از جایگاه رفیعی برخوردار است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تربیت دینی توسط خانواده ها نقش اساسی در سلامت روان و سازگاری اجتماعی دارد. همچنین پژوهش ها موید این مطلب است که مذهب می تواند خویشتن داری را که عنصر اساسی در تربیت است افزایش دهد و در این میان خانواده می تواند بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین عنصر تربیت دینی تلقی شود.

برای این که بتوان تعریفی از تربیت دینی بدست آورد نخست باید به تبیین معنای تربیت و دین پرداخت:

تربیت عبارت است از : «فراهم آوردن زمینه ها و عوامل به فعالیت رساندن یا شکوفا ساختن استعدادهای شخص در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف های مطلوب «دین در لغت به معنای جزا، اطاعت و قهر و غلبه،عادت،خضوع و پیروی است و در اصطلاح عبارت است از «مجموعه عقاید، اخلاق،قوانین و مقرراتی که برای اداره امور جامعه انسانی و پرورش آن ها به کار گرفته می شود.»

بنابراین می توان گفت: تربیت دینی فرآیندی است دوسویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه عقاید، قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته، به سوی  هدف های مطلوب رهنمون گردد.

هدف از تربیت دینی آن است که مربی چه در مقام معلم و چه در مقام والدین شور و شوق فطری کودک را نسبت به جلال و جمال الهی پرورش دهد و از رهگذر آن فضایل اخلاقی را به ملکات اخلاقی مبدل سازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich

دانلود پروژه بررسی ارتباط بین سطح سواد والدین و افت تحصیلی

تعداد صفحات:24

نوع فایل: word

فهرست مطالب:

فصل اول - طرح تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت موضوع پژوهش

اهداف پژوهش

اهداف تحقیق

اهداف ویژه

متغیر های تحقیق

متغیر مستقل

متغیر وابسته

فرضیه ها یا پرسشهای تحقیق

پرسشهای ویژه

نوع مطالعه روش و نحوه اجرای تحقیق

ابزار گرد آوری داده ها

محدودیتهای تحقیق

تعریف جملاتی مرتبط با تحقیق

عمده ترین عوامل خانوادگی موثر در پیشرفت تحصیلی

شرایط عاطفی و امنیت محیط خانواده

شرایط اجتماعی و اقتصادی

تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده

تعداد اعضای خانواده

اشتغال کودکان

ارتباط بین اولیا و مربیان

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

نقش و تاثیر والدین - خصوصاً سواد آن ها – بر پیشرفت تحصیلی فرزندان

تعریف واژگان کلیدی

افت کیفی

افت تحصیلی کلی (کلان)

افت تحصیلی جزئی

باورهای والدین، موفقیت فرزند

شیوه‌ حضور و مداخله والدین

چند عامل مشخص که بر پیشرفت تحصیلی فرزند تاثیر دارد

عوامل موثر در ترک تحصیل دانش آموزان

سواد والدین

منابع

 

مقدمه:

باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک از خود و اعضای خانواده خود موثر است، از آن جمله میتوان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را به‌سوی رشد و توسعه‌ درون زاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت میکند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق میسازد، افراد بزرگسال بعنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار میباشد، مشخص میشوند. با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و ... را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانسته‌اند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند. بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تاسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده از خود بیگانگی میباشد و منجر به عقب ماندگی میشود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است.

سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.

بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیبهای روانی بیشتر باشد،  موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و  عواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و ... که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص میشود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی میکنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت افت پیدا میکند. در حقیقت در برخی از این خانواده ها، سواد مقوله بیگانه ای است.

تاثیر عمیقی که این موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پایین، بر روی افراد خانواده و جامعه برجا میگذارد، موجب بی نظمی و آشفتگی روانی میگردد، البته این آشفتگی روانی را در طبقات مختلف جامعه میتوان دید.

شیوه های انحرافی ـ ایجاد علایم روانی بیماری ـ اقدام به خودکشی ـ بستری شدن ـ قطع ارتباط با واقعیت، در طبقات پایین اجتماع، بیشتر دیده میشود.

مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بعنوان پیش فرض این مشکل مطرح است و در واقع هدف بررسی اثرات اقتصادی ـ اجتماعی این مسئله بعنوان یک متغیر مهم بر وضعیت روانی است. در اینجا سواد و تحصیلات را بعنوان یک متغیر ملاک، لحاظ نموده که قابل سنجش بیشتری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ketabpich