تعداد صفحات:114
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
تعریف مفهومی و عملیاتی
موضوع
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
فرضیه پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها
مفهومی
عملیاتی
فصل دوم
تاریخچه بازی
اشاره ای گذرا به تاریخچه روانشناسی کودک
بازی از دیدگاه اسلام
بازی از نظر قرآن
بازی در کردار و گفتار معصومین
بازی از دید روانشناسی قدیم
بازی از دید روانشناسی جدید
تعریف بازی و فرق آن با کار
بازی و رشد اجتماعی
ارزش بازی برای کودکان
شرط مقررات خوب و جامع
فوائد بازی
چرا بازی برای رشد کودکان ضرورت دارد؟
انواع بازی
بازی سمبلیک
بازی و بیان کلامی
عوامل مؤثر در بازی
رشداجتماعی کودک
رفتار اجتماعی کودک
اصول رشد شناختی اجتماعی کودک
مراحل رشد ذهنی اجتماعی کودک کودکستانی و مهد کودکی
بازی درمانی
ارزش بدنی
ارزش عقلی
ارزش شناسایی شخصیت
ارزش تربیتی درمانی
فصل سوم
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
روش جمع آوری اطلاعات
ابزار پژوهش
روش های آماری
نمره گذاری
دستورالعمل نمره گذاری
فصل چهارم
محاسبات آماری توصیفی
جداول و نمودارها
محاسبات آمار استنباطی
بحث و نتیجه گیری
فصل پنجم
خلاصه
یافته های اساسی مربوط به فرضیات تحقیق
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات تحقیق
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات تحقیق
منابع
ضمائم
تست رشد اجتماعی وایلند
چکیده:
در این تحقیق به بررسی اثرات بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4
تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین
سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و با
قاعده در مهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نظری و بخصوص نظریه
وایلند در محیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و 60 نفر بعنوان
نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونه گیری خوشه ای گزینش شدند و از
پرسشنامه وایلند بر روی آن ها اجرا گردید. سپس از طریق آزمون t استیودنت
گروه های مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین
رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام
میدهند در مقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام
نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت از لحاظ آماری در سطح 1 0 / 0 معنادار
میباشد. بنابراین میتوان نتیجه گیری نمود که بازی گروهی و با قاعده در مهد
کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.