تعداد صفحات:32
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
طراحی پلان مسیر
طراحی مسیر اصلی
طراحی مسیر فرعی
طراحی لوپ (گرد راهه)
طراحی رمپ (شیب راهه)
فصل دوم
برداشت اطلاعات ارتفاعی مسیر
فصل سوم
پروفیل های طولی
طراحی تقاطع غیر همسطح (پل) در پروفیل طولی
پروفیل طولی مسیر اصلی
پروفیل طولی مسیر فرعی
پروفیل طولی لوپ
پروفیل طولی رمپ
دور (بربلندی)
فصل چهارم
طراحی روسازی راه
فصل پنجم
طرح هیدرولیکی
محاسبه دبی سیلاب طرح (Q)
محاسبه سرعت متوسط جریان (V)
فصل ششم
مقاطع عرضی
سواره رو
شانهها
نهر جانبی (جوی کناری)
شیروانی
میانه
فصل هفتم
محاسبه احجام عملیات خاکی
فصل هشتم
متره و برآورد پروژه
مقدمه:
در زمان های گذشته برای تعیین مسیر از یک رشته روابط کلی استفاده میشده است
و عواملی مانند نزدیک ترین راه بین آبادانی و شهرها و راه های مال رو ملاک
تعیین مسیر نهایی قرار می گرفت. ولی امروز به علت فراوانی وسائط نقلیه،
نه تنها عوامل ایمنی در پیچ و شیب و سرعت و راحتی عبور از راه ها ملاک قرار
میگیرد بلکه عوامل دیگری از قبیل تاثیر راه در صنایع و کشاورزی منطقه،
تجارت و افزایش قیمت زمین های مسکونی باید مورد توجه قرار گیرد.
راه های اولیه بشر از ناهمواری های زمین پیروی می کرد. اولین پدیده بشر در
گسترش راه سازی و در زمینه ترابری، ساخت چرخ بود. پس از چرخ بشر درشکه،
گاری و کجاوه را ساخت. برای این ابزار جا به جایی، راه ها بصورت سنگ فرش
ساخته شد.
همزمان با گسترش صنایع خودروسازی، جاده سنگفرش پاسخگوی نیاز آن روز نبود.
مهندسین آسفالت را روی جاده ها ریختند که بهترین سطح تماس با لاستیک چرخ
خودرو بود و تا به امروز جایگزینی دیگر یافته نشده است.