تعداد صفحات:29
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
زنجیره ارزش
مفهوم اصلی بخش
فعالیتهای اولیه
تامین، تدارک و حمل و نقل داخلی
عملیات تولیدی
توزیع و حمل و نقل خارجی
فروش و بازاریابی
خدمات
فعالیتهای پشتیبانی
تحقیقات، فناوری و توسعه سیستمها
مدیریت منابع انسانی
روابط عمومی
مدیریت هزینه
تعریف مدیریت هزینه
ضرورت مدیریت هزینه و تعیین قیمت هدف
تداوم اضافه ظرفیت
افزایش ادغامها
ضرورت مشتری مداری
باقی ماندن بهترینها در صحنه رقابت
روشهای اصلی مدیریت هزینه
هزینهیابی هدفمند
هزینهیابی کایزن
ثابت نگه داشتن هزینه
مراحل تعیین قیمت هدف
تجربه شرکتهای خودرو ساز در اجرای مدیریت هزینه
نگرش ساپکو در مدیریت هزینه
طراحی مدل زنجیره ارزش در ابعاد کلی صنعت
زنجیره تامین و مدیریت آن
مفهوم اصلی
ضرورت توسعه شبکه دادهها برای تحلیل راهبری هزینه
منابع
چکیده:
آن چه امروزه در رابطه با موسسات تجاری، انتفاعی و حتی غیرانتفاعی، بیش از
هر چیز دیگری نمود پیدا کرده، توجه به هزینههای متعدد سازمان و یا به
تعبیری دقیقتر، مدیریت هزینه است. زیرا در شرایط رقابتی امروز جهانی،
سازمانهای مختلف جهت حفظ بقا و توان رقابتی خود باید نسبت به مقایسه
هزینههایشان با رقبای بالفعل و حتی بالقوه آگاهی داشته و فعالانه در میدان
رقابت در بعد هزینه وارد عمل شوند. علیرغم این که هر سازمانی بر اساس
نگرشهای سنتی و دیرینه خود، به مدیریت هزینه با هدف حفظ هزینه در
پایینترین سطح ممکن و بررسی نحوه کاهش آن میپردازد، اما به اعتقاد بسیاری
از اندیشمندان مدیریت از جمله پورتر، آنچه ضامن نیل به این مقصود در
کوتاهمدت ( یعنی کاهش سطح هزینهها ) و بلندمدت ( یعنی نیل به هزینه
رقابتی ) میشود، چیزی نیست مگر تحلیل راهبردی هزینه.
تحلیل راهبردی در مدیریت هزینه، گامی است فراتر از بررسی صِرف وضعیت موجود؛
بلکه فرایندی است مستمر و موثر برای مقایسه هزینههای درونی سازمان با
سایر رقبا. به بیانی دیگر، تحلیل راهبردی هزینه، بر ارزیابی مستمر وضعیت
سازمان در ارتباط با سایر رقبا تأکید دارد.