تعداد صفحات:43
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت بررسی
سوابق پژوهش
چارچوب نظری پژوهش
نظریه های روانشناسی و روانشناسی اجتماعی
اهمیت و نقش خانواده در رشد اجتماعی
محیط خانوادگی و رشد اجتماعی فرزندان
مقام و موقعیت کودک در خانواده
درگیری و اصطکاک بین والدین
خواهران، برادران و اجتماعی شدن
آثار طلاق بر رشد اجتماعی فرزندان
مرزهای خانواده و رشد اجتماعی فرزندان
فرضیه ها یا سوالات اساسی تحقیق
سنجش متغیرها
متغیرهای مستقل
روش تحقیق و جمعیت مورد بررسی
حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
یافته های تحقیق
نتایج توصیفی متغیرها
رشد اجتماعی دانش آموزان (متغیر وابسته)
متغیرهای مستقل
آزمون فرضیه ها و تحلیل نتایج
تحلیل رگرسیون چند متغیره
وزن خالص و ناخالص متغیرهای مستقل
مدل تحلیل مسیر
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
چکیده:
این تحقیق به منظور بررسی تأثیر خانواده بر رشد اجتماعی دانش آموزان دوره
متوسطه استان کرمانشاه انجام شده است. که در آن متغیرهایی از قبیل ساختار
قدرت خانواده، مرزهای خانواده، تضاد والدین با یکدیگر، بدرفتاری والدین با
فرزندان، سبک های تربیتی و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی والدین بررسی شده
است. این تحقیق به صورت پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه اجرا شده
است که 625 نفر از دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی با استفاده از روش
نمونه گیری سیستماتیک برای تکمیل پرسشنامه انتخاب شدند. نتایج به دست
آمده از تحقیق نشان داد که متغیرهای مرزهای خانواده (گسسته، مشخص و به هم
تنیده)، ساختار قدرت خانواده و سبک تربیتی دموکراتیک با رشد اجتماعی دانش
آموزان همبستگی مستقیم و معناداری داشته اند. همچنین متغییرهای سبک های
تربیتی اقتدار طلبی، بی مسئولیتی، بدرفتاری والدین با فرزندان و تضاد
والدین با هم با رشد اجتماعی دانش آموزان همبستگی معکوس و معناداری داشته
اند. متغیرهای پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی والدین و سبک تربیتی سهل گیرانه
با رشد اجتماعی دانش آموزان رابطه ای نداشته اند. نتایج تحلیل رگرسیونی
نیز نشان داد که متغیرهای مرزهای خانواده، ساختار قدرت خانواده و بدرفتاری
والدین با فرزندان با هم تأثیر مستقیم و معناداری بر رشد اجتماعی
دانش آموزان داشته اند.