تعداد صفحات:82
نوع فایل:word
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: گستره علمی مسئله مورد بررسی
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف
فرضیههای پژوهش
متغیرها و تعریف عملیاتی آن ها
خلاصه
فصل دوم: مرور تحلیل یافتهها در زمینه بررسی حاضر
مبانی نظری
افسردگی (مفهوم و نظریههای مربوط به آن)
روان تحلیلگری
رفتاری نگر
شناختی
زیست شناختی
انواع
میزان شیوع
پیشرفت تحصیلی
یافتههای پژوهشی
خلاصه
فصل سوم: فرآیند روش شناختی
انتخاب نمونه
جامعه و نمونه
ابزار گردآوری اطلاعات
معرفی سیاهه
روش اجرا و نمرهگذاری
اعتبار و پایایی
طرح تحقیق و روش های آماری
طرح تحقیق
روش های آماری
خلاصه
فصل چهارم: ارائه و تحلیل نتایج کمی
ارائه دادههای توصیفی بدست آمده
بررسی نتایج در چهارچوب بدست آمده
نتایج حاصل از رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی
نتایج آزمون t در متغیر افسردگی
نتایج آزمون t در متغیر پیشرفت تحصیلی
خلاصه
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
بحث و بررسی درباره یافتهها
جمعبندی و نتیجهگیری
کاربرد نتایج
محدودیتها
پیشنهادات
منابع
چکیده:
پژوهش حاضر قصد دارد به بررسی رابطه بین افسردگی و پیشرفت تحصیلی و تفاوت
آن در دو گروه خوابگاهی و غیر خوابگاهی بپردازد. در واقع به دنبال پاسخ به
این سوال است که آیا محیطی مانند خوابگاه میتواند با ایجاد افسردگی بر
پیشرفت تحصیلی دانشجویان تأثیر بگذارد؟
برای رسیدن به هدف مذکور از طرح ـ پس رویدادی (علی ـ مقایسهای) استفاده
کردیم جامعه و نمونه پژوهش حاضر کل دانشجویان دختر در حال تحصیل رشته
روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران میباشد که کل جامعه به عنوان نمونه
مورد مطالعه قرار گرفت.
دادههای مورد نظر برای متغیر افسردگی از طریق پر کردن سیاهه افسردگی بک و برای پیشرفت تحصیلی معدل ترم گذشته دانشجویان جمعآوری شد.
برای تجزیه و تحلیل آماری دادههای از ضریب همبستگی پیرسون و t دو گروه
مستقل استفاده گردید نتایج پژوهش نشان داد بین میزان افسردگی و پیشرفت
تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.